purriosity

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Helén - 25 november 2011 16:14

Jag har sökt kors och tvärs över landet efter en avelshane, men gett upp hoppet.

Det är alldeles för lätt att hitta en hane som på något vis är släkt med stora delar av ragdollbeståndet, så det blir en import istället.


För vem kan motstå den här unge mannen?


 
Det är ingen utställningskatt, men det är inte det viktigaste för mig.

Jag kommer förmodligen aldrig någonsin att själv ställa ut en katt, utan hos oss är de delar av familjen och om jag inte kan tänka mig att göra samma sak med mina söner då gör jag det inte med katterna.

Därför är det viktigaste att han visserligen ser ut som en typisk ragdooll, men framför allt att hans mentalitet och person är en typisk ragdoll. Att den här killen råkar ha för mycket vitt på ena sidan av nosen, betyder inte i mina ögon att han diskvalificeras som avelskatt. Ungarna blir ju inga kopior!


Därför hälsar vi Bayardo varmt välkommen till familjen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Artemis

Athena

Kattungar

Gästbok

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards