purriosity

Alla inlägg under december 2011

Av Helén - 5 december 2011 17:41

Från och med nu flyttar bloggen till

http://www.purriositys.com/blog/

på hemsidan http://www.purriositys.com


Välkomen att kika in där!


Helén

Av Helén - 1 december 2011 15:23

Imorgon kommer den första eller de första två att lämna vårt hem. Det känns både vemodigt och bra. Vemodigt för att jag tycker så mycket om att ha dem runt omkring mig här, men bra för att jag vet att det måste ske och jag tror att det är bra familjer de kommer till.


Som en sista förberedelse har de fått sin andra vaccinationsspruta idag och genomgått veterinärbesiktning, det gäller de som skall lämna oss först, det vill säga en eller två imorgon och två på söndag. De andra får spara sitt veterinärbesök några dagar, men nästa fredag får även de komma dit på återbesök.


De fyra som var där idag klarade sig galant. Romulus har en liten knyck på svansen längst ut, men det var känt sedan tidigare och hans kommande familj bryr sig inte om det, utan ser till resten av katten, vilket är skönt!


Veterinären hade lite bekymmer med Angela, eftersom hon spann så mycket så fort de höll på med henne att det var svårt att höra hjärtat osv. Men till sist fick även hon godkänt!   



 

Just nu ligger de alla och sover lite utspridda i huset, några i min säng, några i läsfåtöljerna och en del i klösmöbeln. Men var de än valt att gå och lägga sig är de för go´a!


     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Artemis

Athena

Kattungar

Gästbok

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards