purriosity

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Helén - 10 november 2011 17:30

Idag har de små för första gången lämnat det trygga hemmet. Kosan ställdes mot Bista, Örebro och Hund - & Katkliniken där. Det var lite pyssel att få in alla katterna i sina transportburar, men det gick bra. Klurifix fick åka solo i en bur, medan alla småkatterna fick vara tillsammans med alla syskon och sin respektive mamma.


Hos veterinären fick de beröm för att de var så kavata och obekymrade över att få både vaccin och chip i sig och hanteras av obekanta människor. Jag bad dem också kolla att könen var så som jag antagit och det var det, så jag behöver inte ändra något där!   


En del av dem sov gott i sin bur, medan andra spatserade runt i rummet och undersökte det som fanns där.


På sitt sätt kan man säga att veterinären gjorde en liten besiktning också och då visade det sig att Romulus svans har fått sig en liten knyck nästan längst ut. Det syns inte på svansen när han rör sig, men det känns på den. Jag begriper inte hur det har gått till och när, men så var det i alla fall.


Det viktigaste för mig var att han inte hade ont av det och det fanns det inga tecken på.


Nu ligger de och sover allihop, så det verkar som vaccinet har haft en inverkan på dem. Till och med Klurifix som borde vara ute och roa sig, har valt att stanna inne idag.


Det känns i alla händelser väldigt skönt att ha det gjort. Nu är de alla chipmärkta och har fått sina registreringskort och förhoppningsvis kommer stamtavlorna inom kort. De blir alltmer redo för sina nya hem, även administrativt.

Frågan är bara om jag är redo att släppa iväg dem...



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Artemis

Athena

Kattungar

Gästbok

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards